کارشناس داوري فوتبال گفت: پاس رو به عقب مدافع پرسپوليس به دروازه‌بان اين تيم خطا بود و داور به درستي اعلام ضربه دوضرب کرد.


هوشنگ نصيرزاده درخصوص صحنه‌اي که مدافع پرسپوليس با زانو توپ را به نيلسون پاس داد و او با دست توپ را جمع کرد و داور به همين دليل اعلام ضربه دوضرب براي تيم پيکان کرد، اظهار داشت: وقتي مجمع قانونگذاري فوتبال در جهان تصويب کرد پاس دادن با قسمتي از پا که درون کفش قرار مي‌گيرد به دروازه‌بان خودي يک ضربه غيرمستقيم به سود تيم حريف بايد اعلام شود برخي از کشورها براي اينکه اين قانون را دور بزنند به بازيکنان خود ياد دادند توپ را نزديک دروازه‌بان با پا بلند کرده و با قسمت هاي مجاز توپ را به دروازه‌بان بدهند.

به گزارش فارس، وي ادامه داد: فدراسيون جهاني فوتبال بلافاصله پس از اين مسئله با نظر بيش از 8 عضو بين‌المللي فوتبال بخش‌نامه‌اي را به سراسر جهان صادر کرد که هرگاه بازيکني براي فرار از خطا بودن پاس به عقب، توپ را از زمين بلند کرده و با قسمتهاي مجاز ضربه به آن بزند، صرفنظر از اينکه دروازه‌بان توپ را با دست تصاحب بکند يا نه، اين خطا توسط بازيکن اتفاق افتاده است و بايد به او اخطار داده شود و علاوه بر آن يک ضربه آزاد غير مستقيم عليه آن تيم گرفته شود.

نصيرزاده تصريح کرد: از 15 سال پيش اين صحنه‌ها خطاست و تابه‌حال در بازي‌هاي پخش زنده کشورمان چنين صحنه‌اي اتفاق نيفتاده بود اما تمام داوران به اين موضوع مسلط هستند.

وي تاکيد کرد: گر اخطار به نيلسون داده شده اشتباه بوده و به علت اينکه داور منجر به اشتباه فني شده، کميته انضباطي مي‌تواند اين کارت را بازگرداند زيرا مدافع پرسپوليس بايد کارت زرد مي‌گرفت، احتمال اين وجود دارد که به علت نزديکي مدافع پرسپوليس با دروازه‌بان، دوربين‌هاي تلويزيوني به اشتباه نيلسون را بازيکني اعلام کردند که کارت زرد دريافت کرده است.