يک کارشناس مسايل مديريتي فوتبال گفت: داوران حتي در صورت استفاده از مواد نيروزا مرتکب تخلف نمي‌شوند.


هوشنگ نصيرزاده در گفت و گو با خبرنگار فارس در مورد اظهارات علي خسروي مبني بر شايعه دوپينگ برخي از داوران فوتبال، گفت: پروفسور «هانس ايسمان» استاد دانشگاه لايپزيک و رئيس کميته پزشکي يوفا در کتابي که به طور رسمي توسط فيفا منتشر شده گفته بازيکنان به اين دليل دوپينگ مي‌کنند که مي‌خواهند بر حريف غلبه کنند و بايد با اين موضوع مبارزه شود ولي دوپينگ مربيان و داوران فقط مي‌تواند بر سلامتي آنها تاثير منفي داشته باشد و منع قانوني ندارد.

وي ادامه داد: برخي مي‌گويند وقتي داوران دوپينگ مي‌کنند حقوق ديگر داوران را در تست‌هاي بدني که قرار است با آنها رقابت کنند را تحت تاثير قرار مي‌دهند، به همين دليل از تبعات منفي دوپينگ براي داوران در کلا‌س‌هاي داوري صحبت مي‌کنند.

نصيرزاده تصريح کرد: هيچ هزينه‌اي توسط کميته‌هاي پزشکي براي آزمايش دوپينگ داوران انجام نمي‌شود زيرا داوران به اين دليل دوپينگ مي‌کنند که از آمادگي مطلوبي برخوردار شوند و قبح عمل دوپينگ ورزشکاران براي غلبه بر حريف است.

اين کارشناس مديريت فوتبال با اشاره به نقش کميته پزشکي فدراسيون فوتبال، گفت: رئيس کميته پزشکي فقط مي‌تواند از تبعات منفي دوپينگ در کلاس‌هاي آموزشي براي داوران صحبت کند و حق نظارت و آزمايش داوران را ندارد. بر فرض هم اگر داوري دوپينگ کند طبق قوانين مرتکب تخلفي نشده است.